Vive la cité!

Daar waar een paar maanden geleden nog een afvalbelt was op historisch verontreinigde grond, is nu een groene ontmoetingsruimte voor de buurt in ontwikkeling. Met de hulp van @Zwrtgoud en hun grondwerkers werd al het afval weggehaald en de grond opgehoogd en geëgaliseerd. Een heleboel inheems plantgoed van @Boskatvzw werd met de hulp van vrijwilligers en buren in de grond geplant. Melis-events zorgde voor een gigantische zandbak en hoogde onze plantbedden op met teelaarde. @Boskatvzw kwam ons helpen met het leggen van grasmatten en het inzaaien van gras en emmers vol bloemenzaad! Ook zorgde Boskat voor prachtige natuurlijke banken van eikenbomen en legden ze een petanquebaan aan voor de buurt. Heel wat vaste planten en bloemenzaad werd gedoneerd door vrijwilligers en buren en we kregen regelmatig hulp bij het water geven van onze planten. We metsten bovendien een pizza- en broodoven die binnenkort mensen kan samenbrengen.

Een aantal maanden later begint alles hier flink te groeien en kijken we er naar uit de buren te kunnen uitnodigen! 🌱🌻

Dit alles werd mogelijk gemaakt met de steun van LEADER Kempen Oost. We zijn heel dankbaar voor iedereen die met ons mee heeft nagedacht of geholpen! We hopen dat deze plek onze Gompel cité nog dichter naar elkaar toe kan brengen en een gezellige ontmoetingsplek kan zijn voor jong en oud!